Què és el Grup d'Estudis Interculturals?

El Grup d'Estudis Interculturals es va fundar l'any 2000 amb la finalitat de realitzar investigacions i formació en l'àmbit de la traducció i els estudis interculturals.

L'any 2000 el grup va crear un màster per a la formació de traductors professionals, centrat en les noves tecnologies de traducció. Al llarg dels anys el programa s'ha ofert en diversos formats, amb mòduls en modalitat online.

L'any 2003 el grup va posar en marxa un programa de doctorat en Traducció i Estudis Interculturals, que va rebre la "Menció de Qualitat" del govern espanyol fins al 2011. Aquesta titulació va proporcionar un finançament important que va permetre que el programa incorporés molts dels investigadors més prestigiosos del món. L'any 2013, més de 100 estudiants havien aprovat el component docent del programa. El 2014 el programa va ser integrat en un programa de doctorat més ampli en Estudis Humanístics.

El grup té la condició de "Grup consolidat" dins del sistema de recerca català des de l'any 2006.

El grup ha participat en projectes de recerca a nivell català, espanyol i europeu, incloent treballs sobre la formació en línia de traductors, la sociologia de la professió traductora, l'ús de la traducció en l'ensenyament de llengües i el paper de la mediació en societats multilingües.

El grup ha organitzat una sèrie de congressos per a estudiants de postgrau, seminaris de formació per a professors de traducció i xerrades periòdiques a càrrec d'investigadors visitants.

___________________________________________

Els doctorands Courtney Parkins, Maggie Ting-ting Hui and Ozlem Temizoz a Tarragona.